Thursday, November 20, 2008

CE SĂ FAC PENTRU CA SĂ-MI MEARGĂ BINE?

CE SA FAC CA SĂ AM SUCCES DE DURATĂ?

Cuvinte biblice care arăta succes: propăşire, a merge bine,
Toti doresc să le meargă bine. Şi tu doreşti, nu-i aşa?
ILUSTRARE:

E BIBLIC SĂ DOREŞTI SĂ AI SUCCES, SĂ PROPĂŞEŞTI?

Isaia 52:13 Iată, Robul Meu va propăşi; Se va sui, Se va ridica, Se va înălţa foarte sus. Domnul Isus are succes
Efeseni 1: 3. Binecuvântat să fie Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Cristos, care ne-a binecuvântat cu tot felul de binecuvântări duhovniceşti, în locurile cereşti, în Cristos.
Iacov 1:4. Dar răbdarea trebuie să-şi facă desăvârşit lucrarea, pentru ca să fiţi desăvârşiţi, întregi, şi să nu duceţi lipsă de nimic
1 Timotei 4: 15 Pune-ţi pe inimă aceste lucruri, îndeletniceşte-te în totul cu ele, pentru ca înaintarea ta să fie văzută de toţi.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

DIN CE CAUZĂ UNII NU PROPĂŞESC?

PENTRU CA NU CAUTA PE DOMNUL SI SE IMPOTRIVESC ADEVARULUI

Ieremia 10:21 Păstorii s-au prostit, n-au căutat pe Domnul; pentru aceea n-au propăşit, şi li se risipesc toate turmele.
2 Timotei 3: 8. După cum Iane şi Iambre s-au împotrivit lui Moise, tot aşa şi oamenii aceştia se împotrivesc adevărului, ca unii care sunt stricaţi la minte şi osândiţi în ce priveşte credinţa. 9. Dar nu vor mai înainta; căci nebunia lor va fi arătată tuturor, cum a fost arătată şi a celor doi oameni.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

CINE ESTE SURSA PROPASIRII?

DOMNUL ESTE SURSA PROPASIRII

Geneza 24:35 Domnul a umplut de binecuvântări pe stăpânul meu, care a ajuns la mare propăşire. I-a dat oi şi boi, argint şi aur, robi şi roabe, cămile şi măgari.
Geneza 39:2 Domnul a fost cu Iosif, aşa că toate îi mergeau bine; el locuia în casa stăpânului său, Egipteanul

Explicatie: Nu numai Domnul a fost cu Iosif dar şi Iosif a fost cu Domnul. Nu totdeauna i-a mers bine. A fost si în groapă aruncat. A fost şi în temniţă. Nu i-a fost delioc comfortabil. Însă a fost cu Domnul. Înainte de a ajunge în vîrful dealului trebuie să treci prin vale. Ca să ajungi în poiana frumoasă a unei păduri, trebuie să treci prin desişul pădurii, unde sînt capcane, animale, marăcini cu spini, pericole de a te rătăci.
Deut.30:9 Domnul, Dumnezeul tău, te va umple de bunătăţi, făcând să propăşească tot lucrul mâinilor tale, rodul trupului tău, rodul turmelor tale şi rodul pământului tău; căci Domnul se va bucura din nou de fericirea ta, cum se bucura de fericirea părinţilor tăi,
Isaia 45:7 Eu întocmesc lumina, şi fac întunericul, Eu dau propăşirea, şi aduc restriştea, Eu, Domnul, fac toate aceste lucruri.
ILUSTRARE:
APLICARE:

PERICOLELE SUCCESULUI SAU A PROPĂŞIRII

1. ÎNGÎMFAREA INIMII ŞI RIDICAREA ÎMPOTRIVA DOMNULUI

Daniel 8:25. Din pricina propăşirii lui şi izbândirii vicleniilor lui, inima i se va îngâmfa, va pierde pe mulţi oameni care trăiau liniştiţi, şi se va ridica împotriva Domnului domnilor, dar va fi zdrobit, fără ajutorul vreunei mâini omeneşti.

EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

2. SĂ CAZI ÎN IDOLATRIE

Osea 10:1. Israel era o vie mănoasă, care făcea multe roade. Cu cât roadele sale erau mai multe, cu atât mai multe altare a zidit; cu cât îi propăşea ţara, cu atât înfrumuseţa stâlpii idoleşti.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

3. SĂ N-ASCULŢI DE GLASUL DOMNULUI
Ieremia 22: 21. „Ţi-am vorbit când îţi mergea bine; dar tu ziceai: ,Nu pot s-ascult!’ Aşa ai lucrat din tinereţea ta, şi n-ai ascultat glasul Meu.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

4. SĂ TE ÎNCREZI ÎN FORŢELE PROPRII
Psalmul 30:6. Când îmi mergea bine, ziceam: „Nu mă voi clătina niciodată!”
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:


CUM POŢI AVEA PROPĂŞIRE sau SUCCES?

1. SĂ FII ÎN LOCUL UNDE TE VREA DOMNUL
Ieremia 42: 10. ,Dacă veţi rămâne în ţara aceasta, vă voi face să propăşiţi în ea, şi nu vă voi nimici, vă voi sădi şi nu vă voi smulge; căci Îmi pare rău de răul, pe care vi l-am făcut!
Fiecare în biserică tre să ne avem locul nostru.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

2. SĂ CAUŢI PE DUMNEZEU ÎN TOT TIMPUL
2 Cronici 26:5. A căutat pe Dumnezeu în timpul vieţii lui Zaharia, care pricepea vedeniile lui Dumnezeu. Şi în timpul când a căutat pe Domnul, Dumnezeu l-a făcut să propăşească.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:


3. ÎMPLININD CUVÎNTUL DOMULUI
1 Cronici 22:13. Atunci vei propăşi, dacă vei căuta să împlineşti legile şi poruncile pe care le-a dat lui Moise Domnul pentru Israel. Întăreşte-te şi îmbărbătează-te, nu te teme şi nu te înspăimânta.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

4. MĂRTURISINDU-ŢI PĂCATELE ŞI LĂSÎNDU-TE DE ELE
Proverbe 28: 13. Cine îşi ascunde fărădelegile, nu propăşeşte, dar cine le mărturiseşte şi se lasă de ele, capătă îndurare.
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

5. AVÎND MILĂ ŞI JUDECÎND DUPĂ DREPTATE
Psalmul 112:5. Ce bine-i merge omului care face milă şi împrumută pe altul, şi care îşi rânduieşte faptele după dreptate!
Psalmul 30: 6. Când îmi mergea bine, ziceam: „Nu mă voi clătina niciodată!”
EXPLICAŢIE:
ILUSTRAŢIE:
APLICARE:

1 comment:

Anonymous said...

Imi place tema care ati aleso, dar cred ca nu este suficient ceea ce ati publicat. Este fain pentru liderii de tineret ca pot sa preia lectii si sa fie mai eficient, dar ca sa-i captati sa fie cititori fideli va trebui sa le oferiti mai multa informatie de dierite genuri si din diferite domenii. Ati inceput bine si ma bucur ca Domnul va pus acest lucru pe inima sunt sigura ca va avea succes. Voi face o prezentare la mine pe blog, dar trebuie sa+mi dati ceva date generale despre dvs. afara de ce stiu eu. Domnul sa va binecuvinteze!